Na prvním setkání se členové poroty seznámili se souhrnnými podklady, které organizátoři ocenění shromáždili od samotných institucí. V neformální debatě padly například zmínky o rychlosti zavádění služby Apple Pay v tuzemsku i o dalších technologických inovacích zvyšujících uživatelský komfort. „Vztah bank k takzvaným udržitelným financím, případně jejich role ve vnitřních rozhodovacích procesech bank, se ukazuje jako důležité téma, které porotci zohledňují,“ komentuje setkání Mojmír Hampl za KPMG Česká republika, odborného garanta a partnera ocenění. Porotce zajímalo také, jak jsou na tom banky s podporou dynamických a „startupových“ projektů, třeba v oblasti fintech.
„Z každodenní praxe finančního poradenství víme, že produkty podobné na papíře nemusí v různých bankách dávat ani trochu podobnou zákaznickou zkušenost. Odborná porota je složena z nezávislých odborníků a je maximálně transparentní. Význam ocenění Banka roku, které se historicky stalo důležitým vodítkem klientů při výběru finanční instituce, podtrhuje, jaké osobnosti přijaly účast v porotě. Tuto skutečnost by měly výsledky Banky roku zohlednit, aby se klienti mohli na finančním trhu lépe orientovat,“ dodává Filip Duchoň, generální ředitel finančně-poradenské společnosti Fincentrum & Swiss Life Select, která je hlavním partnerem ocenění.
Pod předsednictvím Pavla Kysilky jsou členy poroty Eva Zamrazilová (předsedkyně Národní rozpočtové rady), Barbora Tyllová (country manažerka PayU), Hana Blovská (místopředsedkyně Conseq Investment Management), Michal Mejstřík (profesor ekonomie na UK), Miroslav Zámečník (ekonomický analytik České bankovní asociace), Miroslav Lukeš (senior vice president MasterCard), Robert Čásenský (šéfredaktor časopisu Reportér), Martin Jašminský (šéfredaktor Hospodářských novin), Petr Dvořák (prorektor VŠE), Vlastislav Bříza (majitel Koh-i-noor Holding) a Jan Žůrek (prezident České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj).
Hlavní ceny Banka roku, Pojišťovna roku a Hypotéka roku uděluje odborná porota, ryze osobní kategorie Bankéř roku a Pojišťovák roku vybírají sami vrcholní představitelé finančních institucí ze svého středu. Kategorie Banka zákazníka a Pojišťovna zákazníka se orientují na nejlepší zákaznickou zkušenost a její výsledky jsou stanovovány podle mezinárodní metodiky Nunwood & KPMG. Vítěze v kategorii Banka bez bariér určují ve spolupráci s Kontem Bariéry sami hendikepovaní občané ve všech krajských městech.
Podrobné informace i upřesnění kategorií najdete na oficiálním webu www.bankaroku.cz.