„České banky a finanční instituce jsou v posledních letech významnými nositeli mnoha technologických inovací a změn, ze kterých těží nejenom jejich klienti, ale i celá společnost. Vedle dlouhodobého důrazu na bezpečnost, rychlost a komfort platebního ekosystému má proto při hodnocení jejich úspěšnosti stále větší váhu například udržitelnost nebo společenský dopad. A mě těší, že Mastercard je i v tomto ohledu českým bankám blízkým a cenným partnerem,“ uvedl Damian Zielinski, generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Na druhém místě mezi bankami skončila Česká spořitelna, třetí místo pak obsadila ČSOB. Komerční banka se kromě hlavního ocenění dočkala také vítězství v kategoriích Korporátní banka roku a Banka bez bariér.
„Myslím si, že Komerční banka udělala podstatný krok v digitálním bankovnictví, ale především, a to je velký rozdíl oproti některým bankám, se snaží vyvíjet podobná řešení pro jak drobné klienty, tak pro ty firemní,“ okomentoval výsledky bankéř a předseda odborné poroty Daniel Heler.
Kooperativa se umístila na 1. místě hned ve čtyřech kategoriích, a to u Pojišťovny roku, Zodpovědné pojišťovny roku, Pojišťovny bez bariér a Pojišťovny zákazníků, kde byl vítěz vybírán na základě metodiky KPMG Nunwood. Výhru si odnáší také Martin Diviš, generální ředitel Kooperativy, který byl zvolen jako Pojišťovák roku.
„V naší každoroční studii o nejlepších zákaznických zkušenostech se tři banky dlouhodobě drží na špici hodnocení. Aktuální ekonomická situace tlačí na efektivitu, ta by ale neměla ohrozit klientský komfort, který sám o sobě prodává i snižuje náklady, až o 25 % na obsluze. AI doporučuji zavádět vůči klientům postupně a s ohledem na jejich životní situaci, pak bude možné při rozumných nákladech vytěžit maximum například z personalizace a nonstop dostupné zákaznické podpory. Péče o zaměstnaneckou zkušenost je dalším trendem, který se v Česku začíná projevovat,“ uvedl Lukáš Cingr, který v KPMG vede tým Customer & Digital.
Poradenská společnost KPMG Česká republika vyhodnocovala podle své metodiky také kategorii Banka zákazníků. V té podle nasbíraných výpovědí od více než 5000 zákazníků zvítězila Air Bank. Její generální ředitel a předseda představenstva Michal Strcula byl navíc dvacetičlennou porotou vybrán jako Bankéř roku.
„Velkým tématem diskusí byla oblast depozit, zhodnocení, obsluha, jakým způsobem udržují v rámci internet bankingu rozšíření služeb, podporu mimo pobočky a bezpečnost. Banka už není jen o tom, jak získat a jaký úrok, ale klienty zajímá i to, jak relevantní investiční produkty s rozumným zhodnocením jsou schopny nabídnout, a to vše v době vyšší inflace. Zároveň jde o to, jak se starají o jejich peníze, ochraňuje jejich zdroje, jaká opatření jsou banky schopny přijímat a implementovat,“ říká David Manych, Managing Partner investiční skupiny Natland.
Letošní ročník přinesl také novinku v podobě nových kategorií Fintech roku a Insurtech roku, které vznikly díky partnerství s Českou Insurtech Asociací. Do těchto kategorií se tak nově mohly přihlásit mladé technologické společnosti a startupy z oblasti pojišťovnictví a finančních služeb.
Celkový přehled výsledků:
Mastercard Banka roku
1. místo – Komerční banka, a.s.
2. místo – Česká spořitelna, a.s.
3. místo – Československá obchodní banka, a.s.
Korporátní banka roku
1. místo – Komerční banka, a.s.
2. místo – Česká spořitelna, a.s.
3. místo – Československá obchodní banka, a.s.
Privátní banka roku
1. místo – Česká spořitelna, a.s.
2. místo – Komerční banka, a.s.
3. místo – Československá obchodní banka, a.s.
Zodpovědná banka roku
1. místo – Raiffeisenbank a.s.
2. místo – Komerční banka, a.s.
3. místo – Československá obchodní banka, a.s.
Banka bez bariér
1. místo – Komerční banka, a.s.
2. místo – Československá obchodní banka, a.s.
3. místo – Česká spořitelna, a.s.
Hypotéka roku
1. místo – Česká spořitelna, a.s.
2. místo – MONETA Money Bank, a.s.
3. místo – Air Bank a.s.
Banka zákazníků
1. místo – Air Bank a.s.
2. místo – Fio banka, a.s.
3. místo – Česká spořitelna, a.s.
Pojišťovna roku
1. místo – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. místo – Generali Česká pojišťovna a.s.
3. místo – Allianz pojišťovna, a.s.
Zodpovědná pojišťovna roku
1. místo – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. místo – Generali Česká pojišťovna a.s.
3. místo – BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.
Pojišťovna bez bariér
1. místo – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. místo – Generali Česká pojišťovna a.s.
3. místo – ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB
Pojišťovna zákazníků
1. místo – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
2. místo – Generali Česká pojišťovna a.s.
3. místo – Allianz pojišťovna, a.s.
Fintech roku 2023
1. místo – Portu – lepší místo pro peníze (WOOD & Company Financial Services, a.s.)
2. místo – Lemonero (Lemonero s.r.o.)
3. místo – Patron GO (Antivirus s.r.o.)
Insurtech roku 2023
1. místo – TUITO (TUITO s.r.o.)
2. místo – InstaCover (InstaCover s.r.o.)
3. místo – Pojištění domácích mazlíčků (PetExpert Europe, s.r.o.)
Bankéř roku – Michal Strcula, předseda představenstva a generální ředitel Air Bank a.s.
Pojišťovák roku – Martin Diviš, předseda představenstva a generální ředitel Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group
Cena profesora Michala Mejstříka
1. místo – Jan Sinčák
2. místo – Eliška Koloburdová
3. místo – Ivan Trubelík